Hej !
Er der nogen på dette forum der er administratorer på PCschematic i deres virksomhed og som benytter administratorstyring? Jeg har forsøgt mig uden held at få systemet til automatisk at opdatere fra Version 9.0.6.0 til den nye version 10 der er udsendt på CD rom
Har før brugt det til opdatering når der kom en ny Patch og det her fungeret upåklageligt.
Nogen der har erfaring med dette og kan hjælpe?
Mvh Carsten
Hej Alle
Jeg køre også med administrationsprogrammet siden PCS version 8.
Men jeg kan ikke få det til at virke nu hvor vi ønsker at opdatere fra version 9.0.6.0 til den nye version 10.0.0.100 via et netdrev, hvor jeg har CD indholdet på.
I "PCsSys.ini" står der nu: UpdateFile=\\%server%\PCS1000\uk\setup.exe FileVersion=10.0.0.100
Men jeg køre stadigvæk vers. 9.0.6.0
/Rene
Hej
Ved opdatering til ny fra version 9.0 til 10.0 skal der i system afsnittet i PCSSYS filen stå følgende:
[SystemData]SystemVersion=10.0.0.100SystemUpdate=F:\PC-schematic\Opdatering\Version10\dk\setup.exe (eksempel)FileVersion=10.0.0.100UpdateFile=
Ved opdatering med ver. 10 patch, 10.0.0.1 (når den kommer) skal sti til denne tilføjes i UpdateFile linie,
f.eks:
UpdateFile=S:\PCS\pcselcad\10.0.0.1\setup.exe
Det virker ikke hos os.
Men der sker noget med den lokale "PCsSys.ini"
SystemVersion=10.0.0.100SystemUpdate=\\server\pcs\pcsv1000\PCS1000\dk\setup.exeFileVersion=10.0.0.100
Vi har konstateret en fejl i.f.m. opdatering fra version 9.0 til 10.0 vha administrator kommandoer, som gør at at versionen ikke opdateres.
Dette kan imidlertid løses på følgende måde:
Administratoren sender e-mail med linket til opdateringen, f.eks , File://F:\pcs\pcsv1000\PCS1000\dk\setup.exe
svarende til det link der står i administrator filen, til de aktuelle brugere.
Brugeren klikker på dette link, og installationen vil blive opdateret til version 10.0