PCsEL v9 og avanceret mus

This post has 10 Replies | 2 Followers

Top 50 Contributor
Posts 3
Oktan Posted: 01-10-2007 23:00

Hej,

Jeg har en fin Logitech MX500 mus med en masse knapper der kan både det ene og det andet... bortset fra i PCschematic! Er det muligt at ændre opsætningen så disse knapper kan bruges i PCs? Derudover kunne jeg godt tænke mig at bruge scroll-hjulet til at zoome ind/ud som man kan i mange andre programmer, er det muligt?

Hvis det ikke er muligt kan DPS-folkene så venligst oplyse om man har planer om at indbygge den slags i fremtidige versioner?

På forhånd tak,

Stefan

Top 10 Contributor
Posts 139
Supporter
PCschematic kræver ikke en speciel mus eller anden special opsætning for at kunne fungere med denne mus.
Du er velkommen til at kontakte os for at få løst problemet.
Top 10 Contributor
Posts 60
SystemAdministrator
Lidt uddybende info !

Sådan fungere scroll hjul i PCschematic:

Scroll hjul = Scroll op/ned
shift + scroll hjul = Scroll venster/højre
Ctrl + scroll hjul = Zoom ind/ud
klik på scroll hjul (midterste knap)= start ny zoom

Med hensyn til opsætning af diverse knapper på mus - er det noget der sker i muse driveren, den finder du normal i kontrol panelet. På mange nyere driver kan man både lave en gennerel opsætning og program specifikke opsætninger. Så det burde være mulig at få opfyldt dine behov idag.

Vi har ikke nogen speciel håndtering at diverse mus - med reagerer på de events som windows sender til PCschematic når musen aktiveres, det har vi ikke nogen plan om at lave om på.

Henrik Poulsen 
PC|SCHEMATIC A/S

Top 50 Contributor
Posts 3

Henrik wrote:
Ctrl + scroll hjul = Zoom ind/ud

Det var hovedsagligt denne funktion jeg savnede, tak. Jeg går ud fra at det er programmøren af PCschematic der bestemmer hvad de forskellige museinput skal gøre og hvilke andre operander der evt. skal aktiveres, f.eks. Ctrl før funktionen aktiveres. Det var det jeg tænkte måske kunne konfigureres frit så brugere der var vant til andre opsætninger fra andre programmer lettere kunne finde sig til rette. Men jeg er ikke selv programmør så jeg ved ikke noget særligt om den slags.

Endnu en gang tak for dit svar.

Stefan

Top 10 Contributor
Posts 60
SystemAdministrator
Du har ret i at det er programmører der i sidste ende bestemmer hvad der skal ske. Men hvad mus angår modtager man kun infomation om aktivitet på Venstre,Miderste og Højre muse-knap samt på Scroll-hjulet. Så når mus har flere knappe for man ikke direkte besked om klik på dem. istedet for modtager men det taste tryk som er tildelt knappen i musedriveren. f.eks. Ctrl-F2 eller hvad man nu har sat driver til.

Så det kunne godt gøre bruger defineret, vi har dog valg at følge Microsoft Office produkterne med hensyn til zoom og panorering.

Henrik Poulsen 
PC|SCHEMATIC A/S

Top 150 Contributor
Posts 1

Når nu man følger måden Office håndtere fx Scroll-hjulet, kan man så ikke også lave det således at de mus, hvor scroll-hjulet kan vippes til siden, virker som panorering til højre/venstre - ligesom det virker i Office.

Bare lige et lille input

Top 10 Contributor
Posts 60
SystemAdministrator
Vi kikker på det.

Henrik Poulsen 
PC|SCHEMATIC A/S

Top 50 Contributor
Posts 4

Hvis det er programøren der bestemmer, så er det ikke tilfældet for mig med en logitech MX revolution mus. med installeret musedriver kan PCS ikke starte op pga. en fejl i musens driver.

Men er der andre der har haft samme problem og løst det? så høre jeg gerne fra dem.

Jeg bruger MX revolution musen på min bærbare Dell Latitude D520, så for at få den til at virke kan jeg afinstallere muse driveren og bruge den som standart mus uden de knapper på musen som jeg ønsker at bruge til special instillede funktioner

Top 150 Contributor
Posts 1

Hej Vi har oplevet det samme med en logitech MX revolution mus, vi opdateret til driver ver. 3.0.107 det hjalp på problemet.

Top 50 Contributor
Posts 4

Tak for svaret med det hjalp ikke, jeg har prøvet med ver.4.0 og talt med Logitech, og de kan ikke hjælpe så jeg ønsker måske at findeen ny mus med to knapper på siden som er trådløs og med laser evt. MX1000 selv om det er samme fabrikant som ikke kan hjælpe.

M.v.h

Peter Mølgaard

Top 10 Contributor
Posts 17

Hej Peter

Du kan prøve at tage USB-enheden ud mens du starter PcSchematic. Bagefter kan du isætte den igen. Det er irriterende, men løser problemet her og nu.

Jeg var nødt til at gå tilbage til musedriver ver. 3.0.107, min kollega bruger 4.00.121, de virker begge fint.

Jørgen

Page 1 of 1 (11 items) | RSS