De eksempler der er i COM/OLE automation dokumentationen (som kan downloades inde fra PCSchematic's hjemmeside), skal de direkte kunne kopieres ind i Script og så afspilles? Få når jeg kopier kode ind i script og afspiller det, så skriver den at den ikke kan finde filen ”Dpscad.PCU” plus at der også er funktioner den ikke kan genkende. Og det er lige meget hvilken program sprog jeg vælger. Er der nogen der ved noget om dette?
Morten Pedersen
Hej Morten
Eksemplerne der ligger med COM/OLE automation dokumentationen er eksempler i Visual C#, Visual Basic og Object Pascal/Delphi.Eksemplerne er hele programmer som kan compiles til en exe programfil, og kan ikke umiddelbart bruges som scripts i PC|SCHEMATIC Automation. Dog kan de dele af eksemplerne sagtens bruges som udgangspunkt for at lave scripts, da programmeringssprogene er kompatible, men du kan ikke bruge filerne fra eksemplerne direkte som scripts.Jeg vil anbefale at du prøver at kigge på hvordan de andre scripts, der ligger med programmet, er lavet, og måske blot lader dig inspirere af eksemplerne i COM/OLE automation dokumentationen.
Har du spørgsmål til COM eller scripts så vil jeg foreslå at du opretter et indlæg i vores API forum http://forums.pcschematic.com/forums/59.aspx