Hjælp til Kabelsymbol

rated by 0 users
This post has 2 Replies | 1 Follower

Top 75 Contributor
Posts 2
Benny Posted: 08-29-2010 16:25

Jeg har et problem med mit PC Schematic Automation V. 12

Jeg er først lige begyndt at bruge denne udgave, og der er en ting der driller mig. Jeg prøver at indsætte et kabelsymbol med navne på de forskellige ledere, men den "cirkel" der automatisk skulle omkranse de ledere som kablet indeholder kommer ikke. Når jeg smider symbolet ind, kommer der godt nok en lille cirkel, men den forbliver en lille cirkel ved siden af lederne med en streg ind til de ledere som kablet indeholder.

Jeg har ledt i hjælpefunktionen/manualen og der kan jeg se på billederne at den skulle blive oval, og omkranse de ledere som er i kablet....

Hvad kan jeg have gjort forkert??  Er der nogen der kan hjælpe mig. Det er ret vigtigt da jeg sidder med et projekt som skal afleveres snart, og der se ud af hel.... til med en cirkel ved siden af kablerne :)

Mvh.
Benny

Top 10 Contributor
Posts 34
Supporter

Hej Benny

Anvender du database? og har du i givet fald den rette database tilknyttet? for gør du det, sørger den for dels det rette symbol, dels de rigtige lederfarver.

Hvis du ikke anvender databasen, kan du anvende symbolet 03-01-09 (uden skærm) eller 03-01-07 (med skærm) fra 60617-mappen. Du kan også anvende symbolerne CABLE1, 2 eller 3 fra DIV-mappen.

Håber det hjælper dig videre - selv om det er blevet mandag nu ;-)

Mvh Kirsten Holst

PC|SCHEMATIC A/S

Top 75 Contributor
Posts 2

Hej

Problemet er nu løst :)

Havde prøvet med de kabelsymboler der ligger i 60617 mappen, og dem kan jeg ikke lige få til at virke. Til gengæld prøvede jeg så med dem der ligger i DIV mappen, og det virker :)

Mange tak for hjælpen :)

Page 1 of 1 (3 items) | RSS