Synkronisering af database og symboler

This post has 4 Replies | 3 Followers

Top 75 Contributor
Posts 2
Bjarke Madsen Posted: 05-28-2007 8:23

Jeg har gået og tænkt på hvordan det kunne laves med vores bærbare pcere når vi gerne vil tegne når vi ikke er på firmaet og vores database og symboler ligger på serveren.. Licensen kan jo tankes men hvad med resten.

Vi har 3 maskiner og vi laver alle nye symboler og indtastninger i databasen så det er ikke helt nok "bare" at synkronisere symbolmapperne og databasen.

Er der en der et forslag til dette..

Med venlig hilsen
Bjarke Madsen

Top 10 Contributor
Posts 17

Vi har et problem i samme boldgade.

Vi vil gerne kunne spejle symboler, databasen, relevante pin-datafiler mm. til eksempelvis en FTP-server eller et andet netværksdrev.

Problemet for os er at finde de relevante filer hver gang, og kun dem.

På brugermødet var der et forslag fremme om at kunne have alternative filplaceringer, således at hvis man ikke er på netværksdrevet så kigger programmet automatisk på et lokalt drev (eller et andet foruddefineret drev). Kan man så "tanke" relevante filer hertil vil halvdelen af problemet være løst

At synkronisere databasen kunne løses ved en lille compare-feature i database indstillinger.

Med venlig hilsen

Jørgen Kjeldgaard

Top 10 Contributor
Posts 94
Supporter

Windows har en feature, som gør det muligt at holde filer synkroniserede mellem en server og bærbare pc'ere. Søg i Windows hjælpen under "Offline files"

Når den bærbare pc'er ikke forbundet til netværket, har du adgang til en lokal kopi af filerne. Når den ER forbundet til netværket bruger den serverens filer. Windows sørger selv for at synkronisere helt automatisk. Brugeren "ser" altid filerne som om den bærbare computer er forbundet til netværket, f.eks. "H:\pcs\mitprojekt.PRO"

Der er slet ingen problemer i at gøre PCschematic projektfiler og symbolfiler tilgængelige offline.
Til gengæld er det lidt mere besværgeligt, når det gælder databasen, fordi en Microsoft Access database fil (MDB file) ikke kan gøres tilgængelig offline, på samme måde som andre filer. Du kan dog opnå det samme ved at lave en replikeret database i Microsoft Access (Se i Microsoft Access hjælpen under Replication).

Top 75 Contributor
Posts 2

Det med at der symboler og projekter er jeg også helt med på men det er det med den database der er det værste..

Top 50 Contributor
Posts 4

Hej

Jeg sidder og skal evt. have lavet det samme. Bruger du det som hjemme arbejdsplads, hvor der er netværk eller er det helt ofline?

Jeg har mulighed for hjemmearbejde med en internet forbindelse på 2MB og med et 3 kort på 1,5MB  når jeg er på vejen, med VPN til firmaet.

Ved at lægge projekter og symboler på min PC er det så til at arbejde med? eller skal der også synkroniseres på databasen?   

M.v.h

Peter Mølgaard

Page 1 of 1 (5 items) | RSS